Winkelwagen
0 artikelen
Geen producten gevonden...

Op deze pagina treft u alle noodzakelijke informatie aan welke stappen u dient te ondernemen indien u het product wilt retourneren.

Retourneren (afkoelingsperiode):


U heeft bij ons het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Voordat u het product terug stuurt dient u Karo-art eerst het op de hoogte te stellen van uw verzoek tot herroeping ov.v. uw ordernummer via het e mail adres [email protected].  Binnen 5 dagen na het herroepingsverzoek ontvangt u van ons een formulier met de gegevens voor retournering. Zodra wij het product in goede staat (dus zonder gebruikssporen o.i.d.) hebben ontvangen krijgt U het volledige orderbedrag (inclusief reeds betaalde verzendkosten) gecrediteerd binnen 14 dagen. (voor alle duidelijkheid ,retourneren op voor eigen kosten)

Om gebruik te maken van de mogelijkheid tot het retourneren van aangekochte producten dient u wel aan de volgende voorwaarden te voldoen.

U dient het product compleet, goed en degelijk verpakt terug te sturen binnen 14 dagen. 

U dient het product terug sturen in de staat waarin u het heeft ontvangen. Is het product zichtbaar gebruikt of beschadigd, dan zal daarvoor een vergoeding in rekening worden gebracht. 

Indien u van het herroepingsrecht gebruik maakt, dient u het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk- in de originele staat en verpakking aan Karo-art te retourneren.

Het retourrecht is alleen geldig voor consumenten en niet voor bedrijven. 

Uitzonderingen Retourneren

  • Producten die volgens de specificaties van de klant gemaakt zijn

  • Hygiënische producten of producten met een gezondheidsrisico waar de verzegeling van verbroken is

  • Audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur met verbroken verzegeling

  • Producten met een beperkte houdbaarheid

  • Kranten, tijdschriften of magazines

  • Overeenkomsten gesloten tijdens een openbare veiling

  • Digitale inhoud zoals Apps, waarbij de consument nadrukkelijk afstand heeft gedaan van zijn bedenktijd

  • Diensten zoals vakantieaccommodatie, goederenvervoer, autoverhuur, catering of vrijetijdsbesteding.

  • Zaken of diensten gebonden is aan schommelingen op de financiële markten

  • Zaken die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere zaken

  • De levering van alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van een consumentenkoop, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na dertig dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de handelaar geen invloed heeft.

  • Diensten onder bepaalde omstandigheden

Let op: Artikelen die gemonteerd moeten worden door u zelfworden alleen teruggenomen als deze niet gemonteerd zijn geweestWij nemen dus geen artikelen terug die eerst door u zelf zijn gemonteerden vervolgens weer uit elkaar zijn gehaald. Hier worden geen uitzonderingen voor gemaakt.

Alleen als er sprake is van transportschade en wij het artikel opnieuw moeten bestellen kan er in overleg met 
Karo-art besloten worden dat u het artikel in elkaar mag zetten en gebruiken tot dat het 
vervangende artikel bij ons binnenkomt en bij u afgeleverd wordt.  

Na ontvangst van de retourzending zal het / de product(en) worden gecontroleers en indien deze aan bovengestelde eisen voldoet / doen zal het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen worden gecrediteerd op uw rekening. U wordt hier natuurlijk over bericht per e-mail.

Indien een product beschadigd terug wordt gestuurd of de verpakking van het artikel niet goed was geprepareerd voor verzending en daardoor tijdens retourzending is beschadigd, zullen wij na constatering contact met u opnemen om tot een voor beide partijen redelijke oplossing te komen.

U als klant bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending tot dat deze bij ons retour is gekomen. 

Wat te doen als een product beschadigd is?

Wij verpakken uw artikelen met veel zorg en een beschadiging komt zelden voor. Toch kan het onverhoopt voorkomen dat uw bestelling tijdens transport beschadigd raakt. 

Indien uw bestelling wordt afgeleverd zonder dat u hiervoor hoeft te tekenen, dient u binnen 24 uur per email melding te doen van eventuele schade.

Bij schade aan artikelen vragen wij u altijd om duidelijke foto's van de beschadiging aan ons te mailen. (zie onder) Correct aangegeven schade wordt kosteloos vervangen of vergoed.

Als je een beschadigd product hebt ontvangen, neem dan onmiddellijk (minimaal) 3 foto's waaruit de beschadiging duidelijk blijkt, minstens 1 foto van de verpakking(inclusief het verzendlabel) 1 foto waaruit duidelijk de beschadiging blijkt en 1 foto van het gehele product (uiteraard incl. de beschadiging). Graag sturen naar [email protected].  Binnen 24 uur (op werkdagen) nadat u Karo-art de foto's hebt gestuurd krijgt u van Karo-art te horen hoe dit opgelost gaat worden. Graag niet het beschadigde product retour sturen voordat u bericht van ons hebt ontvangen.

Een bestelling weigeren

Indien u een bestelling weigert, kunnen wij de hieruit voortvloeiende kosten, inclusief de retourkosten bij u in rekening brengen. Als u een bestelling weigert wegens schade aan het artikel, zullen wij de artikelen nakijken en bepalen of deze zijn beschadigd. Indien dit niet het geval is, zullen wij extra transportkosten bij u in rekening brengen.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »